02 Nisan 2011

Sosyal medyayla gelişen ikiyüzlülük

Eh heh, bayılıyorum şu ikiyüzlü insanların 'umursamıyorum' görüntüsüne.

Facebook'a bok atar, demediğini bırakmaz; sonra bir bakarsın Facebook'ta hesabı var, o beğen senin bu mesaj benim fink atıyor. Facebook'u beğenmediğini her fırsatta söylüyor; ama bunun çoğunu Facebook üzerinden yapıyor.

Bakarsın Twitter'a bok atar, yerden yere vurur; sonra bir anda Twitter'da at koşturduğunu görürsün. "Milletin sıçmasından bana ne yeaaa" diyen kişi orada kendi yaptıklarını anbean yazıyor. Dışarıda bir yerde konusu açılsa anında lafı sokmayı biliyor ama.

Türk dizilerine bok atar, tiksinir falan; ama her diziyi de bilir. Sorsan bir tanesini hemen sonunu söyler. (Ki diziler o kadar salak ki sonunu tahmin edememek imkansız olsa gerek.)

Türk filmlerine bok atar; ama piyasa oyuncu varsa, piyasa yönetmen varsa hemen gider izler. Gider izler dediğim Torrent'e abanmak...

Okuluna bok atar, bölümüne bok atar, arkadaşlarına bok atar; ama bir arkadaş ortamında iki okul arasında sidik yarıştırmak gerektiğinde asla geri kalmaz. Kendi okulunu övebildiği kadar över.

Öğretmenine bok atar; ama her görüşte gülümseyip selam vermeyi ihmal etmez. Kendisinden yüksek mevkideki kimle konuşsa sesi incelir sevimli olma kaygısıyla.

Babasına demediğini bırakmaz; ama konu bunu babasına söylemeye gelince dut yemiş bülbül gibi susar.

Abisini sevmez; ama para istemesi gerektiğinde ilk iş "Abicim nasılsın ya sesini duyayım dedim" diyerek onu arar.

...Düşündükçe daha çok örnek buluyorum. Hafif bir dille, alay geçen bir tarzda yazmaya niyetlendiğim yazıyı giderek sinir olarak bitirdim. Nefret ediyorum ikiyüzlü insanlardan. İnsanlıklarından, daha doğrusu.

Hiç yorum yok: